Det er 14 AUTO UNION-modeller. Angi flere detaljer for å finne riktig reservedel.
Modellutvalg for AUTO UNION-deler
Bildeler til AUTO UNION til best pris
Topp AUTO UNION-modellserier
- DKW F12 Sedan, (år fra 1963, 39 HK)
- DKW F12 Sedan, (år fra 1965, 45 HK)
- AU 1000, (år fra 1959, 44 HK)
- Munga SUV Cabrio, (år fra 1956, 44 HK)
- Munga SUV Cabrio, (år fra 1957, 44 HK)
- Munga SUV Cabrio, (år fra 1958, 44 HK)
- Munga SUV Cabrio, (år fra 1962, 44 HK)
- Munga SUV Cabrio, (år fra 1962, 44 HK)
- DKW F10 Sedan, (år fra 1950, 20 HK)
- DKW F11 Sedan, (år fra 1959, 34 HK)

Auto Union består av en tysk gruppe produsenter som startet å samarbeidei 1932. Blant den var Horch, Wanderer, Audi og Zschopauer Motorenwerke J. S. Rasmussen. Disse bedriftene ble i 1969 del av Neckarsulm Motorenwerke AG. Etter 6 år endret de navn til Audi AG, og det var dette bilmerket som siden ble verdensberømt.
5 interessante faktaopplysninger om Auto Union
1. På 1930-tallet vant førere mer enn 20 ulike sportskonkurranser med biler fra dette merket. Dette var hovedsakelig mulig takket være bruk av kraftenheter med høy ytelse.
2. De produserte under andre verdenskrig kun bare militære kjøretøy. Etterkrigstidens første sivile bilmodell, DKW F89, kom på markedet i 1950.
3. I 1950-årene ble det lille kjøretøyet 1000 lansert, og dets sportsutgave - Sp - produsert. Denne hadde et panoramavindu og kunne oppnå over 130 km/t. Dette var fartsrekord for biler av dette merket på den tiden. Modellen Sp 1000 var den siste kabrioleten fra dette merket.
4. Bilene DKW F102 hadde et uvanlig design: forkrommede elementer som dekorasjon, ganske store vinduer. En 3-sylindret to-takts motor var i bruk som komponent på denne bilen fra Auto Union. Senere ble denne modellens design brukt som grunnlag for Audi F103.
5. I dag er Volkswagen Group eier av utstyret samt rettighetene til varemerket. De overtok i 1964 alle produksjonsanlegg og varemerker, bortsett fra Horch.
Spesielle egenskaper ved biler fra dette merket
• Innovative løsninger. Produsenten tok i bruk turbolading og sørget for en jevn vektfordeling mellom akslene for at bilene skulle kunne oppnå høyere fart.
• Eminente aerodynamiske egenskaper. Deres evne til å gi så lav luftmotstand som mulig under kjøring ble betraktet som viktig med hensyn til utformingen av karosseriene på disse kjøretøyene, utover estetiske faktorer.
• Kvalitets bildeler. To-takts motorene som ble brukt, for eksempel, var holdbare og strukturelt enkle. Deres utgangseffekt kunne samtidig nå 350 hk.
Du kan i vår nettbutikk raskt handle reservedeler til Auto Union. Du finner i løpet av få minutter luftfiltre, drivstoffiltre, bremseklosser og - skiver, vindusviskerblader og mye annet i vår nettbutikk.
