Radiator AC For Top bilmerker
- Ac kondenser MERCEDES-BENZ E-Klasse
- BMW 5-serie
- BMW 3-serie
- VW GOLF
- Ac kondenser AUDI A4
- VW TRANSPORTER
- VW PASSAT
- AUDI A6
- Ac kondenser VOLVO V70
- TOYOTA AVENSIS
- FORD MONDEO
- MITSUBISHI OUTLANDER
- Ac kondenser MERCEDES-BENZ C-Klasse
- TOYOTA LAND CRUISER
- TOYOTA RAV 4
- HONDA CR-V
- Ac kondenser SKODA OCTAVIA
- VW TOURAN
- VW CADDY
- BMW X5

Kupevifte
(8388 varer)
AC pumpe/kompressor
(10000 varer)
Tørkefilter AC
(7135 varer)
Magnetclutch klimakompressor
(1832 varer)
Ac trykkbryter
(1732 varer)
AC rør/slange
(1869 varer)Er Ac kondensator defekt? » Identifiser feil • Reparasjon • Monteringstips
Sjåføren og passasjerene vil bare føle seg komfortable dersom bilen opprettholder et optimalt mikroklima innendørs. Dette inkluderer å senke og heve temperaturen i luften, nivå på luftfuktighet, luftsirkulasjon, samt filtrering og fjerning av ubehagelige lukter. Air condition inne i bilen er sikret av balsam. Air-conditioning kondensator er en av de viktigste komponentene i denne prosessen, og er laget av aluminium. Inne i denne foregår kondensasjon av kjølemiddelet med påfølgende utslipp av varme. Kondensatoren er plassert foran den varme radiatoren til kjøleinstallasjonen, fordi at normal drift er avhengig av effektiviteten av luftblåseren.
Dette stedet garanterer en luftstrøm levert av flere andre elektriske vifter, noe som er svært relevant i prosessen med å forbedre kondensatorens kjølesystem under perioder med stillstand. De viktigste årsakene til feil på kondensatoren er mekaniske skader og elektrokjemisk korrosjon. I de fleste tilfeller er kondensatoren den første av alle elementene i kjølesystemet som blir skadet . Dette skjer på grunn av dens plassering (det eneste elementet som beskytter den, er radiatorgrillen). Kondensatoren er den første delen i dette systemet som kommer i kontakt med støv, saltpartikler og små steiner. På grunn av dens spesielle design og struktur, skjer de hyppigste skadene på kondensatorens rør . Kondensatoren må skiftes ut umiddelbart når den mister sin tetthet ( blir lekk ) som følge av korrosjon. Enkelte mekanikere kan foreslå å reparere den, men det er ikke alltid gunstig.
Selv om hullene (som fører til tap av vakuum) kan sveises, kommer det raskt nye hull. I tillegg er prisen på å reparere kondensatoren nesten den samme som kostnadene for nye deler. Derfor, når kondensatoren i bilen bryter ned, vil det være enklere og billigere å kjøpe en ny. Vi kan forsikre deg om at kostnadene ved nye deler i bilverksteder og andre beslektede butikker er mye høyere i forhold til de du finner i vår nettbutikk. I vår nettbutikk kan du også finne mange andre reservedeler som: en pakke med fleksible rør, ventildekselpakning, lyddpotte, gassfjær eller harddiskkabel til parkeringsbremsesystemet.