0

0.00 kr

#

Cylinderblock (Motorblokk) til ditt kjøretøy

Velg ditt kjøretøy

Skiltnummer referanse

Cylinderblock (Motorblokk) 48H levering og 2 års garanti

Cylinderblock (Motorblokk) fra markedsledende produsenter

  • JP GROUP Cylinderblock (Motorblokk)
  • JAPANPARTS Cylinderblock (Motorblokk)
  • ASHIKA Cylinderblock (Motorblokk)
  • BF Cylinderblock (Motorblokk)
  • DT Cylinderblock (Motorblokk)

Er Cylinderblock (Motorblokk) defekt? » Identifiser feil • Reparasjon • Monteringstips

Kjøretøy har alltid blitt utsatt for negativ kritikk på grunn av deres stadig større belastning for miljøet, noe som har gjort at man har fått bilen betydelig perfeksjonert. Etter å ha forbedret katalysator, lyddemper og innsprøytningssystemet, som nå er ganske drivstoffgjerrig, var det tur for å rydde ordentlig opp under panseret. I veivakselsområdet genereres det gasser som dessuten er gjennomtrykket av motoroljer. Uten noen motvirkning sprer oljen seg intensivt til miljøet og forårsaker alvorlige forurensninger. Et lukket veivhus gir tilstrekkelig beskyttelse mot skadelige utslipp og dermed en fin utvei. Dessverre tilbyr enda ikke alle produsentene, ei heller samtlige bilmodeller lukkede hus for sine veiver, hvorpå kritikken om at „eksosen fra biler stinker og forurenser jorda vår“ stadig blir krassere.

Alt etter konstruksjonen, inneholder veivhuset (i tillegg til veivakselen) også sylindrer, som muliggjør en bedre kjøling for samtlige komponenter, fordi huset virker som en kjølekappe. I mindre grad snakkes det nå om huset for drivverket. Hvis det gjelder et lukket veivhus, må det være utstyrt med en oljeutskiller for å forhindre at blow-by-gasser oversprøyter alle deler i huset med den oppsamlede oljen. I så fall vil motoroljen som separeres kunne forurense hverken det indre eller ytre miljøet. Lukkede veivhus utmerker seg ytterligere ved at gassene får en annen retning inne i innsugningssystemet for der å forsterke undertrukket, noe som gjør at en turbolader uavbrutt og sikkert kan forsynes med tilstrekkelig vakuum, og turboladeren vil i sin tur forsterke utsugningen av blow-by gasser. Det gjør også at hydrokarbon i denne gassen kan avledes tilbake og resirkuleres. De totale utslippene blir dermed mye lavere, rommet under motorpanseret kan holdes reint, og oljeforbruket vil betydelig reduseres.

Forventet levetid for veivhuset beror også på om det er en god oljeutskiller, som skal være installert i sylindertoppen. På markedet finnes det i dag forskjellige oljeutskillere som oppfyller disse eller andre produsenters krav hva angår utskiftning av veivhus. Ofte trenger man bare å bytte separatoren. Hvilken som helst bildel kan du raskt og rimelig bestille i vår nettbutikk og få levert til deg, f.eks. fjærbein, generator (lysmaskin), hydraulikkoljefilter, kileribbereim, koblingsstang m. m.

Mest ettersøkte varer i Cylinderblock hovedkategori:

  • Husdeksel, veivhus
    FEBI BILSTEIN Husdeksel, veivhus 03639 til en enkel sats
    FEBI BILSTEIN | 03639
    20,26 kr -25% RRP: 27,00 kr Spar: 25%
  • Husdeksel, veivhus
    FEBI BILSTEIN Husdeksel, veivhus 03640 til en enkel sats
    FEBI BILSTEIN | 03640
    15,62 kr -26% RRP: 21,00 kr Spar: 26%
  • Husdeksel, veivhus
    FEBI BILSTEIN Husdeksel, veivhus 46051 til en enkel sats
    FEBI BILSTEIN | 46051
    506,42 kr -25% RRP: 675,00 kr Spar: 25%
  • Husdeksel, veivhus
    FEBI BILSTEIN Husdeksel, veivhus 47338 til en enkel sats
    FEBI BILSTEIN | 47338
    224,83 kr -26% RRP: 300,00 kr Spar: 26%
  • Husdeksel, veivhus
    VAICO Husdeksel, veivhus V20-2315 til en enkel sats
    VAICO | V20-2315
    566,72 kr -26% RRP: 756,00 kr Spar: 26%
  • Husdeksel, veivhus
    SWAG Husdeksel, veivhus 20 94 6051 til en enkel sats
    SWAG | 20 94 6051
    520,93 kr -26% RRP: 695,00 kr Spar: 26%
  • Husdeksel, veivhus
    ELRING Husdeksel, veivhus 231.851 til en enkel sats
    ELRING | 231.851
    487,95 kr -26% RRP: 651,00 kr Spar: 26%