Drivstofftilførselsenhet For Top bilmerker
- Drivstofftilførselsenhet MERCEDES-BENZ E-Klasse
- BMW 5-serie
- BMW 3-serie
- VW GOLF
- Drivstofftilførselsenhet AUDI A4
- VW TRANSPORTER
- VW PASSAT
- AUDI A6
- Drivstofftilførselsenhet VOLVO V70
- TOYOTA AVENSIS
- FORD MONDEO
- MITSUBISHI OUTLANDER
- Drivstofftilførselsenhet MERCEDES-BENZ C-Klasse
- TOYOTA LAND CRUISER
- TOYOTA RAV 4
- HONDA CR-V
- Drivstofftilførselsenhet SKODA OCTAVIA
- VW TOURAN
- VW CADDY
- BMW X5

Abs føler (abs sensor)
(10000 varer)
Baklys (baklykter)
(10000 varer)
Alternator (generator)
(10000 varer)
Bremsebeleggslitasje
(10000 varer)
Følere (sensorer)
(10000 varer)
Hovedlykter (frontlykter)
(10000 varer)Er Tankarmatur defekt? » Identifiser feil • Reparasjon • Monteringstips
Drivstofftilførselsenheten kan generelt sett beskrives som en drivstoffmåler(drivstoff-nivåsensor, brenselforbruksmåler...). Det finnes også andre liknende begrep som kan nevnes. I hvert fall menes det alltid et anvisningsapparat som sitter på ventilarmaturen og viser verdiene som er målt i drivstoffbeholderen. Allerede kort tid etter 1945, hadde mange biler en vanlig brenselnivåmåler. Dette var en enkel viser i glass og ramme som var forbundet via en smal kabel med flottør inne i tanken. Flottøren er nå erstattet av en sensor som sender de tatte målinger til styreenheten, som deretter gjengir data på skjermen.
Så snart det er fastsatt et for lavt drivstoffnivå i tanken, får føreren et varselsignal i form av et ytterligere varsellys som tennes på indikatoren. På tross av alle vitenskapelige forskninger og prestasjoner, er den gode gamle viseren, som i årtier har vist seg i praksis, forblitt uovertruffen frem til i dag. Tvert imot bør vi erkjenne at noen innovasjoner viste seg å være betydelig verre sammenlignet med de tidligere metodene. For eksempel, den tradisjonelle flottøren sendte stadig høyst nøyaktige verdier, med mindre kabelen var fastklemt. Feil signaler var nesten utelukket. Mens sensorer virker på en helt annen, indirekte måte. Plastfløtterer brukes fortsatt på mange biler i dag, men de er utstyrte med en sensor som måler motstanden inne i tanken. Det er bestemt (for ordinære beholdere) at en full tank skal ha en motstand på ca 240 Ohm og en tom tank på 33 Ohm, under normale forhold. Dersom en tank er litt annerledes dimensjonert, hvis det viser seg bare en smule større eller mindre, resulterer det i ugyldige data. En ytterligere moderne metode består i at det anvendes en strømningssensor som måler hvor mye drivstoff som fylles på tanken, og sammenstiller den mengden med fabrikksinnstillinger for en tom tank, og hver gang utfører disse beregningene på nytt.
Siden bensin og diesel utvider seg ved oppvarming og tilsvarende trekker seg sammen ved avkjøling, blir visse unøyaktigheter uunngåelig. Dette kan engang ende med at du bare vil få helt meningsløs informasjon fra måleapparatet ditt. I så tilfelle, er den eneste utvei ofte å enkelt installere en ny drivstoffmåler (drivstofftilførselsenhet). Nye reservedeler, såfremt det gjelder utskiftning, kan du alltid bestille og kjøpe til en veldig moderat pris i vår nettbutikk, som tilbyr et stort utvalg av etterspurte produkter, bl.a. oljekjøler, baklys, støtdemper, vaskevannsdyse, pynte- / beskyttelseslist osv.