0

0.00 kr

#
32-2630

Laderegulator til ditt kjøretøy

Velg ditt kjøretøy

Skiltnummer referanse

Laderegulator 48H levering og 2 års garanti

Laderelé fra markedsledende produsenter

  • BOSCH Laderegulator
  • FEBI BILSTEIN Laderegulator
  • VALEO Laderegulator
  • TOPRAN Laderegulator
  • SWAG Laderegulator
  • METZGER Laderegulator
  • JP GROUP Laderegulator
  • HELLA Laderegulator
  • Kjøp til den beste prisen her JAPANPARTS Laderelé
  • Kjøp til den beste prisen her MAHLE ORIGINAL Laderelé
  • Kjøp til den beste prisen her MEAT & DORIA Laderelé
  • Kjøp til den beste prisen her VEMO Laderelé
  • Kjøp til den beste prisen her BERU Laderelé
  • Kjøp til den beste prisen her MAGNETI MARELLI Laderelé
  • Kjøp til den beste prisen her SASIC Laderelé
  • Kjøp til den beste prisen her MEYLE Laderelé
  • ERA
  • BUGIAD
  • LAUBER
  • ASHIKA

Spenningsregulator til alle bilmerker

  • Laderegulator av høy kvalitet til VOLKSWAGEN
  • Laderegulator av høy kvalitet til MERCEDES-BENZ
  • Laderegulator av høy kvalitet til BMW
  • Laderegulator av høy kvalitet til TOYOTA
  • original AUDI Laderegulator
  • original VOLVO Laderegulator
  • original FORD Laderegulator
  • original NISSAN Laderegulator
  • MITSUBISHI Laderegulator av original kvalitet
  • OPEL Laderegulator av original kvalitet
  • PEUGEOT Laderegulator av original kvalitet
  • HONDA Laderegulator av original kvalitet
  • Spenningsregulator For SKODA
  • Spenningsregulator For HYUNDAI
  • Spenningsregulator For CITROËN
  • Spenningsregulator For SUBARU
  • Laderelé For FIAT
  • Laderelé For MAZDA
  • Laderelé For SUZUKI
  • Laderelé For RENAULT
  • SAAB Laderegulator prisreduksjon
  • LAND ROVER Laderegulator prisreduksjon
  • KIA Laderegulator prisreduksjon
  • PORSCHE Laderegulator prisreduksjon
  • JEEP
  • TESLA
  • CHEVROLET
  • SSANGYONG
  • ALFA ROMEO
alle bilmerker

Regulator dynamo For Top bilmerker

Er Laderegulator defekt? » Identifiser feil • Reparasjon • Monteringstips

Produser elektrisitet pålitelig med generatorregulatoren Generatorregulatoren er en del av generatoren. Den sikrer helt enkelt at vekselstrømmen som produseres av generatoren omformes til likestrøm med konstant spenning. Men "generatorregulatoren" refererer til en komponent som huser mer enn bare selve guvernøren. Hele enheten som består av dioder, regulatorer og kull, refereres også til som "generatorkontrollør". Dette er en slitedel som er ganske enkel å skifte. Generatorregulatorens driftsprinsipp Generatorkontrolleren er plassert på baksiden av generatoren, på motsatt side av remskiven. Delen består av selve kontrolleren, brikettene, diodene og en boks som huser hele enheten. I tillegg er også strømforsyningenkontakten plassert på generatorkontrolleren. Generatorkontrolleren justerer i tillegg alltid ladekapasiteten, avhengig av sesongen.Når det er kaldt ute, har batteriet en annen oppførsel enn om sommeren. Temperaturforskjellerne blir tatt i betraktning under ladeprosessen, noe som regulatoren sørger for. Dette gjør at generatoren alltid lader batteriet, i tillegg til å sørge for strøm og tenningskraft. Defekter på generatorkontrolleren Kontrolleren selv blir vanligvis ikke ødelagt. Men kullet er faktisk forbruksvare. Kullet er en eller to pinner laget av presset grafitt som er løst lagret i en plastføring. De er festet på innsiden med en fjær. Utsiden glir permanent over en slepering på innsiden av generatoren. Kullet sprer den genererte elektrisiteten fra generatoren. Til dette formålet, presser fjæren stadig kullpinnene mot sleperingen med konstant trykk. Før eller siden blir kullet slipt så langt ned, at fjærkraften ikke lenger er tilstrekkelig. Dette resulterer i at feil oppstår i generatorens ladekrets. Dersom generatoren er defekt, oppdages dette på grunn av en permanent tent ladekontrollampe eller en feilmelding. Dersom dette ikke er tilfelle, kan man også anslå at generatorkontrolleren er defekt som et resultat av at batteriet ikke lenger lades. Resultatet er at belysningen stadig blir svakere, eller at bilen ikke lenger starter. Reparasjon I enkelte tilfeller kan kullterminalene være fastkilt i sine guider, men ikke være nedslipt. Dette forårsakes av slipestøv som følge av friksjonen mellom grafittstiften og sleperingen. Da må kontrolleren fjernes. Det er vanligvis brukt en eller to skruer for å montere den til generatoren. Bare koble ut kontakten og skru kontrolleren av. Dette kan kreve at generatoren fjernes og at bakdekselet skrus løs, men i de fleste tilfeller er det ikke nødvendig. Når man kontrollerer generatorkontrolleren, er det samtidig en god mulighet for å sjekke generatorens drivbelte også. Dersom det er slitt eller knirker, kan det lett skiftes samtidig. Når man fjerner generatorregulatoren, bør man samtidig skylle den kraftig med bremserens. Det anbefales å bruke hansker til dette, da bremserens er svært avfettende. Direkte kontakt med huden utgjør derfor en helsefare. Når kullet stikker langt nok ut, kan kontrolleren installeres på nytt. I de fleste tilfeller vil dette føre til at generatoren fungerer ordentlig igjen. Men dersom grafittstiften bare er noen få millimeter i lengde, bør man skifte ut hele generatorregulatoren. Før du skifter, bør du også se på kjøresporene i generatoren. En lommelykt er nyttig til dette. Dersom kullet allerede har laget dype riller i kobbersleperingen, vil ikke den nye styreenheten ha lang levetid. I et slikt tilfelle bør hele generatoren overhales. Et annet tips er å riste generatorakselen en gang, slik at den roterer fritt for hånd. Dette gjør at du kan sjekke om dynamolagrene er sltte eller slappe. Generatorregulator av merkekvalitet En generatorregulator er en svært mye brukt komponent. Å installere en rimelig løsning, kan føre til alvorlige problemer. Generatoren kan i værste fall ta fyr, noe som kan få store konsekvenser for hele bilen og dens passasjerer. Dermed er det best å velge en generatorkontroller fra en merkevare-produsent, for maksimal ytelse og sikkerhet.

Mest ettersøkte varer i Spenningsregulator hovedkategori:

  • Dynamoregulator Spenningsregulator HELLA 5DR 004 242-061
    Spenningsregulator 5DR 004 242-061 billig av original kvalitet
    HELLA | 5DR 004 242-061
    241,95 kr Tilstand:  Helt nye
  • Dynamoregulator Laderelé AS-PL ARE0012
    Laderelé ARE0012 billig av original kvalitet
    AS-PL | ARE0012
    289,36 kr Tilstand:  Helt nye
  • Dynamoregulator Regulator dynamo BERU GER004
    Regulator dynamo GER004 billig av original kvalitet
    BERU | GER004
    190,57 kr Tilstand:  Helt nye
  • Dynamoregulator Generatorregulator AS-PL ARE3034S
    Generatorregulator ARE3034S billig av original kvalitet
    AS-PL | ARE3034S
    446,74 kr Tilstand:  Helt nye
  • Dynamoregulator Laderegulator RIDEX 288R0003
    Laderegulator 288R0003 billig av original kvalitet
    RIDEX | 288R0003
    278,77 kr
    (Pris per produkt)
    Tilstand:  Helt nye
  • Dynamoregulator Spenningsregulator BOSCH 1 986 AE0 124
    Spenningsregulator 1 986 AE0 124 billig av original kvalitet
    BOSCH | 1 986 AE0 124
    326,67 kr Tilstand:  Helt nye
  • Dynamoregulator Laderelé RIDEX 288R0047
    Laderelé 288R0047 billig av original kvalitet
    RIDEX | 288R0047
    144,11 kr
    (Pris per produkt)
    Tilstand:  Helt nye
  • Dynamoregulator Regulator dynamo AS-PL ARE0003
    Regulator dynamo ARE0003 billig av original kvalitet
    AS-PL | ARE0003
    77,65 kr Tilstand:  Helt nye
  • Dynamoregulator Generatorregulator VALEO 595464
    Generatorregulator 595464 billig av original kvalitet
    VALEO | 595464
    652,92 kr Tilstand:  Helt nye
  • Dynamoregulator Laderegulator BOSCH F 00M 144 197
    Laderegulator F 00M 144 197 billig av original kvalitet
    BOSCH | F 00M 144 197
    438,66 kr Tilstand:  Helt nye
  • Dynamoregulator Spenningsregulator HITACHI 130649
    Spenningsregulator 130649 billig av original kvalitet
    HITACHI | 130649
    629,49 kr Tilstand:  Helt nye
  • Dynamoregulator Laderelé HELLA 5DR 004 243-111
    Laderelé 5DR 004 243-111 billig av original kvalitet
    HELLA | 5DR 004 243-111
    229,16 kr Tilstand:  Helt nye