0

0.00 kr

#

Kamaksel Tetningsring til ditt kjøretøy

Velg ditt kjøretøy

Skiltnummer referanse

Kamaksel Tetningsring 48H levering og 2 års garanti

Kamaksel Tetningsring fra markedsledende produsenter

  • FEBI BILSTEIN Kamaksel Tetningsring
  • VAICO Kamaksel Tetningsring
  • TOPRAN Kamaksel Tetningsring
  • ELRING Kamaksel Tetningsring
  • SWAG Kamaksel Tetningsring
  • JP GROUP Kamaksel Tetningsring
  • REINZ Kamaksel Tetningsring
  • INA Kamaksel Tetningsring
  • Kjøp til den beste prisen her SASIC Kamaksel Tetningsring
  • Kjøp til den beste prisen her RUVILLE Kamaksel Tetningsring
  • Kjøp til den beste prisen her CORTECO Kamaksel Tetningsring
  • Kjøp til den beste prisen her TRISCAN Kamaksel Tetningsring
  • Kjøp til den beste prisen her BTA Kamaksel Tetningsring
  • Kjøp til den beste prisen her BUGIAD Kamaksel Tetningsring
  • Kjøp til den beste prisen her GOETZE Kamaksel Tetningsring
  • Kjøp til den beste prisen her GLASER Kamaksel Tetningsring
  • PAYEN
  • AJUSA
  • BTS TURBO
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE
  • Borsehung
  • FAI AutoParts
  • AUTOMEGA
  • DT
  • AUGER reservedels katalog
  • FEBEST reservedels katalog

Er Kamaksel Tetningsring defekt? » Identifiser feil • Reparasjon • Monteringstips

Skjult oljestopper: Kamakselens forseglingsring Kamakselens pakningsring, også referert til som "akselpakningen", forsegler kamakselen der den forlater topplokket. Slik forhindrer den smøreoljen i motoren fra å lekke. En lekk akselpakning er en alvorlig mangel under en hovedkontroll. Det kreves moderat dyktighet for å reparere denne og ideelt sett utføres dette sammen med en utskifting av registerreimen. Akselpakningens posisjon Akseltetningen er plassert inne i huset til topplokket, bak drivhjulet til registerreima. Kamakselen rager ut fra topplokket og er deretter koblet til drivhjulet. Husets åpning er forseglet av akselpakningen her. Akselpakningen finnes bare i kjøretøy som kontrolleres av en registerreim. I tillegg til pakningsringen på topplokket, har disse kjøretøyene en ekstra pakningsring på veivakselen. Denne ringen kan også begynne å lekke over tid. Hva er en "oljepakning"? Oljepakninger, også kjent som akselpakninger, er spesielt formede komponenter. De brukes å forsegle roterende aksler på en pålitelig måte. Oljepakninger består av en stabil gummiring som er supplert med en smal omkretsleppe mot innsiden. På versjoner av høy kvalitet er leppens klemkraft på den roterende akselen forsterket ved hjelp av en spiralfjær. Detektering av defekte oljepakninger Den smale leppen på innsiden av oljeringen er meget sensitiv. Overoppheting, aldring eller gjennomtrengning av fremmedlegemer kan ødelegge pakningsflatene raskt. Dette fører til at akselpakningen sin tettende virkning ikke lenger er intakt, og smøreoljen kan dermed lekke. I motorblokken kan spor etter en oljelekkasje oppdages fra bak drivhjulet på topplokket. Avhengig av hvor mye akselringen er skadet, kan oljetap på dette punktet være mer eller mindre alvorlig. Olje som virvler rundt i motorrommet er meget skadelig for alle tilleggsenhetene: Registerreima kan hoppe på grunn av denne uønskede smøringen, generatoren kan brenne ut, og andre komponenter kan også få alvorlige skader som en konsekvens. Derfor bør man ikke neglisjere reparasjon av akselringen. Reparasjon av denne skaden er imidlertid svært utfordrende. Reparasjon av kamakselens pakningsring Fremgangsmåten som er beskrevet her for å reparere pakningsringen på en kamaksel, er bare en generell representasjon av fremgangsmåten og ikke instruksjoner for installasjon. Det finnes to måter for utskifting av akselpakningen. Disse er: Skifte pakningsringen med eller uten fjerning av kamakselen. Inntil for noen få år siden, kunne pakningsringen bare byttes ved å fjerne kamakselen. Ventildekslet må da fjernes, kamakselens tannhjul og braketten på motsatt side fjernes, og kamakselen trekkes deretter ut fra siden. Dersom kjøretøyet styres med hydrauliske ventilløftere, må man også fjerne disse under visse omstendigheter. Det er svært viktig at de hydrauliske ventilløfterne re-installeres på nøyaktig samme måte som de ble fjernet. Dersom man bytter om de hydrauliske ventilløfterne, er det svært vanskelig å etterjustere ventilene, noen ganger er det umulig. Når kamakselen er fjernet, kan pakningsringen presses ut til siden. Den nye pakningsringen smøres med olje og presses jevnt inn. Det er veldig viktig at man presser jevnt over hele siden. Man kan bruke et verktøy som hjelp her. Dersom man bruker hammer, må man alltid bruke et bufferstykke mellom hammeren og pakningsringen. Ellers er det stor risiko for at den nye ringen kan skades. Den andre måten er å erstatte pakningen uten å fjerne kamakselen. Det finnes et spesielt verktøy for dette formålet. Dette verktøyet har to små kroker som skal under leppen og deretter trekke pakningsringen ut av hullet ved hjelp av en tråd. Dette verktøysettet inkluderer også et eget verktøy som brukes til å sette inn den nye pakningsringen. Dette spesialverktøyet gjør utskiftingen av akselpakninger mye enklere. Fornuftig tilleggsarbeid Siden man likevel må løsne registerreima når akselringen skal skiftes, er det fornuftig å erstatte den samtidig. Dette er fin anledning til å få utført større vedlikehold på motoren med liten innsats. I tillegg bør man også sjekke veivakselens oljering når kamakselpakningen erstattes. Den aldres likt, og er utsatt for nøyaktig de samme påkjenningene. Det er også fornuftig å skifte denne oljeringen når man først utfører denne reparasjonen. Billig kvalitet En kamakselpakning fra en merkeprodusent (f.eks Febi Bilstein) koster omtrent 6 euro eller mer. På grunn av den vanskelige og komplekse installasjon, bør man bare bruke det beste materialet. Dette sikrer at du har en oljetett motor i lang tid.

Mest ettersøkte varer i Kamaksel Tetningsring hovedkategori:

  • Akseltetningsring, kam...
    REINZ Akseltetningsring, kamaksel 81-29408-00 til en enkel sats
    REINZ | 81-29408-00
    104,10 kr -26% RRP: 139,00 kr Spar: 26%
  • Akseltetningsring, kam...
    REINZ Akseltetningsring, kamaksel 81-35552-00 til en enkel sats
    REINZ | 81-35552-00
    118,30 kr -26% RRP: 158,00 kr Spar: 26%
  • Akseltetningsring, kam...
    REINZ Akseltetningsring, kamaksel 81-53246-00 til en enkel sats
    REINZ | 81-53246-00
    75,52 kr -26% RRP: 101,00 kr Spar: 26%
  • Akseltetningsring, kam...
    REINZ Akseltetningsring, kamaksel 81-24909-10 til en enkel sats
    REINZ | 81-24909-10
    33,60 kr -26% RRP: 45,00 kr Spar: 26%
  • Akseltetningsring, kam...
    PAYEN Akseltetningsring, kamaksel NF841 til en enkel sats
    PAYEN | NF841
    61,80 kr -26% RRP: 83,00 kr Spar: 26%
  • Akseltetningsring, kam...
    ELRING Akseltetningsring, kamaksel 505.838 til en enkel sats
    ELRING | 505.838
    33,94 kr -27% RRP: 46,00 kr Spar: 27%
  • Akseltetningsring, kam...
    ELRING Akseltetningsring, kamaksel 505.366 til en enkel sats
    ELRING | 505.366
    49,01 kr -26% RRP: 66,00 kr Spar: 26%
  • Akseltetningsring, kam...
    ELRING Akseltetningsring, kamaksel 135.151 til en enkel sats
    ELRING | 135.151
    59,46 kr -26% RRP: 80,00 kr Spar: 26%
  • Akseltetningsring, kam...
    INA Akseltetningsring, kamaksel 413 0100 10 til en enkel sats
    INA | 413 0100 10
    26,44 kr -27% RRP: 36,00 kr Spar: 27%
  • Akseltetningsring, kam...
    FEBI BILSTEIN Akseltetningsring, kamaksel 19571 til en enkel sats
    FEBI BILSTEIN | 19571
    20,33 kr -28% RRP: 28,00 kr Spar: 28%
  • Akseltetningsring, kam...
    JP GROUP Akseltetningsring, kamaksel 1219500100 til en enkel sats
    JP GROUP | 1219500100
    12,95 kr -29% RRP: 18,00 kr Spar: 29%
  • Akseltetningsring, kam...
    AUTOMEGA Akseltetningsring, kamaksel 190017010 til en enkel sats
    AUTOMEGA | 190017010
    30,50 kr -26% RRP: 41,00 kr Spar: 26%