Krockbalk For Top bilmerker
- Krockbalk MERCEDES-BENZ E-Klasse
- BMW 5-serie
- BMW 3-serie
- VW GOLF
- Krockbalk AUDI A4
- VW TRANSPORTER
- VW PASSAT
- AUDI A6
- Krockbalk VOLVO V70
- TOYOTA AVENSIS
- FORD MONDEO
- MITSUBISHI OUTLANDER
- Krockbalk MERCEDES-BENZ C-Klasse
- TOYOTA LAND CRUISER
- TOYOTA RAV 4
- HONDA CR-V
- Krockbalk SKODA OCTAVIA
- VW TOURAN
- VW CADDY
- BMW X5

Sidespeil
(10000 varer)
Bakluke demper (gassfjær)
(10000 varer)
Sidespeilglass
(10000 varer)
Dørhåndtak
(9181 varer)
Dørlås & lukkesylinder
(8537 varer)
Innerskjerm
(10000 varer)Er Krockbalk defekt? » Identifiser feil • Reparasjon • Monteringstips
Bilens ramme, såvel som hvilket som helst område på den er praktisk sett de mest solide av karosseriets deler. Følgelig er rammens forside et ideelt sted for å montere støtfangerbærere. Ved ubetydelige påkjørselsulykker og andre liknende kollisjoner, kan denne komponenten påta seg mye skade og så beskytte bilens karosseri. Dersom støtfangeren (demperstang) derved absorberer størstedelen av støtkreftene, betyr det at mange små ulykker forblir nesten uten konsekvenser eller i det minste kan anses som lettere.
Tradisjonelt hadde støtfangere to forankringer, noe som gjorde at støtkraften ved en kollisjon ble halvert og tilsvarende fordelt mellom de to forankringspunktene. Støtfangerbærere hadde altså to steder som ble truffet. Selv om det bare var halvert kraft, fikk de likevel skader i de fleste tilfeller; hva angår selve støtfangerne, var skader for dem faktisk uunngåelige ved ethvert sammenstøt, i det minste i form av mindre eller større bulker. Dagens støtfangerbærere har den samme formen, men bærer støtfangerne, som helt og holdent hviler på dem. Dette gjør at støtkreftene blir vidt distribuert over hele arealet og hvert enkelt punkt på en felles bærer utsettes bare for minimal belastning. Dette betyr en tilsvarende lavere kraftpåvirkning. Dersom bilen støter mot en hindring i en høyere hastighet enn gangfart, vil selve støtfangeren få synlige merker. Men også i dette tilfellet blir støtfangerbæreren knapt berørt. Det er hovedsakelig skumstoff, som fangeren består av, som sikrer en dempende (absorberende) effekt ved lettere kollisjoner. Disse konstruksjonsformene kom på markedet omtrent i 1990, og har generelt sett forblitt uforandret til i dag.
På kjøretøy av gamle modeller må det tas hensyn til deres opprinnelige konstruksjons særegenheter. Ettermontering er teknisk mulig, men innebærer forandringer i bilens design, noe som riktignok sjelden tas i betraktning av bileierne. Andre alternativer er ikke kjent i handelen. Imidlertid, begge typene er lett utskiftbare, fordi de konstruksjonsmessig er ukunstlet og monteres svært enkelt. Skulle du trenge noen reservedeler å bytte ut, ta en titt innom vår nettbutikk, der du får døgnservice og et bredt utvalg av nødvendige og billige produkter, som oljefilter, ventilstøt/-stang/vernerør, ulike slanger, varmeveksler (oppvarmingskjøler), sentrallås m. m.