Frontspoiler For Top bilmerker
- Frontspoiler MERCEDES-BENZ E-Klasse
- BMW 5-serie
- BMW 3-serie
- VW GOLF
- Frontspoiler AUDI A4
- VW TRANSPORTER
- VW PASSAT
- AUDI A6
- Frontspoiler VOLVO V70
- TOYOTA AVENSIS
- FORD MONDEO
- MITSUBISHI OUTLANDER
- Frontspoiler MERCEDES-BENZ C-Klasse
- TOYOTA LAND CRUISER
- TOYOTA RAV 4
- HONDA CR-V
- Frontspoiler SKODA OCTAVIA
- VW TOURAN
- VW CADDY
- BMW X5

Sidespeil
(10000 varer)
Bakluke demper (gassfjær)
(10000 varer)
Sidespeilglass
(10000 varer)
Dørhåndtak
(9181 varer)
Dørlås & lukkesylinder
(8537 varer)
Innerskjerm
(10000 varer)Er Frontspoiler defekt? » Identifiser feil • Reparasjon • Monteringstips
Begrepet Spoiler kom til bilindustrien fra vitenskapen om vindtunnel. Dette er vitenskap som undersøker luftstrømmer som danner seg rundt kjøretøy, i tillegg til hvordan deres oppførsel endrer seg ved forskjellige hastigheter. Dette fikk designere til å endre aerodynamiske forhold gjennom konstruksjonsmessige forandringer, med det formål å kunne øke bilens hastighet på den ene siden,og å redusere brenselforbruket på den andre siden. Derfor betrakter man framfor alt på spoilere og skjermer, disse kan plasseres på hvilket som helst sted på bilen.
Når det monteres en ekstra komponent på skjermen som samtidig omgis av luftstrømmer over alt, såvel oven- som nedenfra, opptrer spoileren som en luftbryter. Her blir spoileren bare ensidig påvirket av luftstrømmen. Skjermen sikrer sterkere kontakttrykk ved å avlede kraft, og slik oppnås et bedre veigrep. Spoileren derimot, sørger for en mindre oppdrift på karosseriet. Dette oppnås ved at motgående luft pareres, omdirigeres og ledes bort. Derved vil de kommende luftstrømmene brytes og omreguleres slik at det blir feil å bare beskrive dette som en luftavledning, for det gjenspeiler ikke situasjonen helt. Faktum er at spoileren bare kan påvirke veigrepet på grunn av at luftstrømmenes oppdriftskraft allerede er nøytralisert. Som resultat, får kjøretøy en bedre stabilitet, spesielt ved kjøring i svinger, og kan deretter bevege seg raskere. Dessuten er spoileren i stand til å forbedre aerodynamiske egenskaper for hele karosseriet, uansett hvor den sitter. På denne måten, kan større effekt oppnås ved samme anstrengelse.
I dag er nesten alle kjøretøy som finnes på markedet utstyrt med frontspoilere, samt spoilere under sidedører. Spoilere kan også ettermonteres, slik som det gjøres på racerbiler. Ideelt sett må de alltid prøvekjøres i vindtunnelen før idriftsettelsen. I dag er ulike slags ingeniøratelierer tilgjengelig, tuning- og reparasjonsverksteder hvor du kan bestille denne tjenesten. Når det gjelder utskiftning, venter vi på deg i vår nettbutikk, der du til enhver tid får et bredt utvalg av nye reservedeler i høyeste kvalitet og til stadig lavere priser, f.eks. hovedbremsesylinder, kupévifte, bagasje-/lasterom, manifold, veivhus m. m.