00#
94-7159

Relè glødeanlegg til din bil

Velg ditt kjøretøy
Søk
Relè glødeanlegg 48H levering og 2 års garanti

Relè glødeanlegg fra markedsledende produsenter

  • FEBI BILSTEIN Relè glødeanlegg erfaring
  • VALEO Relè glødeanlegg erfaring
  • TOPRAN Relè glødeanlegg erfaring
  • SWAG Relè glødeanlegg erfaring
  • METZGER Relè glødeanlegg erfaring
  • JP GROUP Relè glødeanlegg erfaring
  • HELLA Relè glødeanlegg erfaring
  • MAHLE ORIGINAL Relè glødeanlegg erfaring
  • Kjøp til den beste prisen her MEAT & DORIA Relè glødeanlegg
  • Kjøp til den beste prisen her VEMO Relè glødeanlegg
  • Kjøp til den beste prisen her BLUE PRINT Relè glødeanlegg
  • Kjøp til den beste prisen her SASIC Relè glødeanlegg
  • Kjøp til den beste prisen her BUGIAD Relè glødeanlegg
  • Kjøp til den beste prisen her NTY Relè glødeanlegg
  • Kjøp til den beste prisen her AIC Relè glødeanlegg
  • Kjøp til den beste prisen her Oyodo Relè glødeanlegg
  • PREXAparts
  • YSPARTS
  • GEBE
  • ACKOJA

Er Relè glødeanlegg defekt? » Identifiser feil • Reparasjon • Monteringstips

Å starte dieselmotor med glødeplugg

Glødeplugger er uunnværlige for å starte en kald dieselmotor. De forvarmer forbrenningskammeret og gjør tenningsprosessen av dieselmotoren mulig. En separat kontrollenhet trengs for at glødepluggene skal fungere som de skal.

Forskjell på diesel- og bensinmotor

Den viktigste forskjellen mellom en dieselmotor og bensinmotor er tenningen. Mens alle prosesser i bensinmotorer trenger separat tenning er dieselmotorer såkalt selvtennende. Dette betyr at drivstoff som er injisert uavhengig provoserer forbrenning ved tilstrekkelig trykk. Dieselmotorer trenger et høyere drivtrykk enn bensinmotorer. I selvtennende motorer er et trykk på 180 bar vanlig, mens bensinmotorer bare når 75 bar.
Dette høye interne trykket oppstår kun når forholdene er ideelle: motoren må være tilstrekkelig oppvarmet og alle metalldeler må kunne utvides som forutsett for at systemet i en dieselmotor skal være stramt nok til å tåle dette høye interne trykket. Videre har dieselmotorer lave forbrenningstemperaturer på grunn av effektivitetsgraden. Den trenger mer tid for å varmes opp. Spesielt i kalde sesonger er glødeplugger uunnværlige for at en dieselmotor skal fungere.

Oppgaven til glødeplugger

Glødeplugger består av en varmeresistent metallpinne. Ofte brukes det karburerte jern. Denne pinnen plasseres under høyspenning og gjør at den gløder. Dieselen som injiseres tennes av glødepluggen uten å nå selvtenning. Når motoren er oppvarmet tilstrekkelig slår glødepluggen seg av og dieselen strømmer uavhengig. Den automatiske glødeprosessen kontrolleres av kontrollenheten for glødetid.

Oppgaven til kontrollenheten for glødetid

I yngre alder av dieselteknologi ble kontrollen av glødeplugger gjort med enkle brytere i bi-metall. Disse var ikke presise i det hele tatt og ble raskt utslitte. For å realisere en punktlig kontroll av forvarmingstiden brukes det i dag en profesjonell kontrollenhet for glødetid. Den kontrollerer maks temperatur, spenning, forvarmingstid og den effektive holdbarheten på etterglød. Kontrollenheten har, bortsett fra kontrollfunksjonene, en målingsoppgave. Dersom kontrollenheten for glødetiden oppdager et avvik av den faktiske verdien kan den respondere til svikten i glødepluggen og legge det til i feilminne.

Defekt på automatisk forvarmer

Kontrollenheten for glødetiden er en elektrisk del som er sensitiv for fuktighet. Generelt rapporteres feilfunksjoner til motorkontrollen og gir korresponderende feilkoder. Det mest åpenbare tegnet på en defekt kontrollenhet er at bilen ikke starter. I de fleste tilfelle er bare sikringen defekt. De høye oppstartsspenningene må sikrer for å hindre brann på kabler.
Dersom den automatiske forvarmeren blir sprø og sprekker på grunn av høy alder må den byttes. Dette er veldig enkelt. Det er en enkel innpluggingsmodul som helt enkelt kan fjernes og byttes mot en ny. Det anbefales og bytte glødeplugger sammen med kontrollenheten. Dette garanterer at hele forvarmingssystemet til dieselmotoren er i ny stand.

Å kjøpe kontrollenhet til glødeplugg

Selv om dette er en teknisk kompleks enhet med viktige oppgaver er kontrollenheten til glødeplugger utrolig billig å kjøpe. Prisene starter på rundt 50 euro, avhengig av kjøretøy og produsent. Til tross for det enkle byttet må mange biler besøke verksted: feilminne må slettes og justeres til den nye automatiske forvarmeren. Dette tar derimot bare noen minutter. Generelt representerer en defekt på kontrollenheten til glødepluggene et overkommelig prosjekt som kan utføres med vanlige mekaniske ferdigheter.


Mest ettersøkte varer i Relè glødeanlegg hovedkategori:
Styreapparat, glødetid
Relè glødeanlegg HITACHI 2502195
2502195 HITACHI Relè glødeanlegg bil pris
HITACHI | 2502195
2504,88 kr
Tilstand:  Helt nye
Relè, glødeanlegg
Relè glødeanlegg FEBI BILSTEIN 18342
  • Tilkoblingsantall: 5
  • Vekt [kg]: 0,16
  • Tilstand:  Helt nye
18342 FEBI BILSTEIN Relè glødeanlegg bil pris
FEBI BILSTEIN | 18342
567,97 kr
Tilstand:  Helt nye
Styreapparat, glødetid
Relè glødeanlegg BERU GSE108
  • Sylinderantall: 6
  • Spenning [V]: 12
  • Glødepluggutføring: etterglød mulig
  • Antall stikkontakter: 1, 12
  • Tilstand:  Helt nye
GSE108 BERU Relè glødeanlegg bil pris
BERU | GSE108
1256,78 kr
Tilstand:  Helt nye
Styreapparat, glødetid
Relè glødeanlegg BERU GSE109
  • Spenning [V]: 12
  • Glødepluggutføring: etterglød mulig
  • Antall stikkontakter: 3, 7
  • Tilstand:  Helt nye
GSE109 BERU Relè glødeanlegg bil pris
BERU | GSE109
1192,31 kr
Tilstand:  Helt nye
Styreapparat, glødetid
Relè glødeanlegg BERU GSE143
  • Sylinderantall: 4
  • Spenning [V]: 12
  • Farge: svart
  • Tilstand:  Helt nye
GSE143 BERU Relè glødeanlegg bil pris
BERU | GSE143
859,33 kr
Tilstand:  Helt nye
Styreapparat, glødetid
Relè glødeanlegg BERU GSE105
  • Sylinderantall: 4
  • Spenning [V]: 12
  • Glødepluggutføring: etterglød mulig
  • Tilstand:  Helt nye
GSE105 BERU Relè glødeanlegg bil pris
BERU | GSE105
1375,80 kr
Tilstand:  Helt nye
Relè, glødeanlegg
Relè glødeanlegg HITACHI 2502197
  • deler som nødvendig i tillegg (varenummer): 2502297
  • Tilstand:  Helt nye
2502197 HITACHI Relè glødeanlegg bil pris
HITACHI | 2502197
1276,65 kr
Tilstand:  Helt nye
Relè, glødeanlegg
Relè glødeanlegg TOPRAN 102 931
  • Nominell spenning [V]: 12
  • reléfunksjon: forglødeenhet
  • for OE-nummer: 191 911 261C
  • Tilstand:  Helt nye
102 931 TOPRAN Relè glødeanlegg bil pris
TOPRAN | 102 931
113,66 kr
Tilstand:  Helt nye
Relè, glødeanlegg
Relè glødeanlegg HITACHI 132122
  • Produsentinnskrenkning: Nagares
  • Driftsspenning [V]: 12
  • Tilstand:  Helt nye
132122 HITACHI Relè glødeanlegg bil pris
HITACHI | 132122
783,90 kr
Tilstand:  Helt nye
Styreapparat, glødetid
Relè glødeanlegg BOSCH 0 281 003 083
0 281 003 083 BOSCH Relè glødeanlegg bil pris
BOSCH | 0 281 003 083
554,00 kr
Tilstand:  Helt nye
Styreapparat, glødetid
Relè glødeanlegg BOSCH 0 986 332 001
  • Strømstyrke [A]: 70
  • Spenning [V]: 12
  • Antall stikkontakter: 4
  • reléfunksjon: Arbeidskontakt
  • Beskyttelsesart (IP-kode): IP20
  • temperaturområde [°C]: -40
  • Temperaturområde til [°C]: 85
  • Motstand [Ohm]: 63
  • Lengde [mm]: 28
  • Bredde [mm]: 28
  • Høyde [mm]: 40
  • Kombi-bryterfunksjon: på/av bryter
  • Hustype: Kapsling med plastlokk
  • Kapslingsfarge: svart
  • Tilstand:  Helt nye
0 986 332 001 BOSCH Relè glødeanlegg bil pris
BOSCH | 0 986 332 001
182,90 kr
Tilstand:  Helt nye
Relè, glødeanlegg
Relè glødeanlegg HITACHI 2502183
  • Produsentinnskrenkning: Cartier
  • Spenning [V]: 12
  • Tilstand:  Helt nye
2502183 HITACHI Relè glødeanlegg bil pris
HITACHI | 2502183
506,39 kr
Tilstand:  Helt nye