0

0.00 kr

#

Master Sylinder (Giversylinder) til ditt kjøretøy

Velg ditt kjøretøy

Skiltnummer referanse

Master Sylinder (Giversylinder) 48H levering og 2 års garanti

Master Sylinder (Giversylinder) fra markedsledende produsenter

  • BOSCH Master Sylinder (Giversylinder)
  • FEBI BILSTEIN Master Sylinder (Giversylinder)
  • A.B.S. Master Sylinder (Giversylinder)
  • MAPCO Master Sylinder (Giversylinder)
  • VAICO Master Sylinder (Giversylinder)
  • BREMBO Master Sylinder (Giversylinder)
  • ATE Master Sylinder (Giversylinder)
  • SACHS Master Sylinder (Giversylinder)
  • Kjøp til den beste prisen her TRW Master Sylinder (Giversylinder)
  • Kjøp til den beste prisen her VALEO Master Sylinder (Giversylinder)
  • Kjøp til den beste prisen her TOPRAN Master Sylinder (Giversylinder)
  • Kjøp til den beste prisen her SWAG Master Sylinder (Giversylinder)
  • Kjøp til den beste prisen her METZGER Master Sylinder (Giversylinder)
  • Kjøp til den beste prisen her JP GROUP Master Sylinder (Giversylinder)
  • Kjøp til den beste prisen her JAPANPARTS Master Sylinder (Giversylinder)
  • Kjøp til den beste prisen her DELPHI Master Sylinder (Giversylinder)
  • BLUE PRINT
  • ABE
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS
  • MAGNETI MARELLI
  • SASIC
  • LuK
  • TEXTAR
  • LPR
  • TRISCAN reservedels katalog
  • MEYLE reservedels katalog
  • BUGIAD reservedels katalog
  • NIPPARTS reservedels katalog
  • ASHIKA reservedels katalog
  • FERODO reservedels katalog
  • WABCO reservedels katalog
  • FTE reservedels katalog
  • METELLI
  • NK
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE
  • AISIN
  • ACKOJAP
  • Borsehung
  • CAR
  • CIFAM
  • AUTOMEGA
  • DT
  • MAXGEAR
  • AUGER
  • Metalcaucho
  • FEBEST
  • PNEUMATICS

Er Master Sylinder (Giversylinder) defekt? » Identifiser feil • Reparasjon • Monteringstips

Oljehydraulikk virker etter det prinsipp at trykket på oljen forsterkes, slik at oljen raskere og med en økt kraft kan overføres gjennom trykkledninger. Det foreligger alltid en startkraft som utøves av føreren med hensyn til bremsen og clutchen, og denne kraften kommer fra pedalen. For bremser kreves det også en ytterligere kraft fra bremseforsterkeren. Denne energien havner til slutt på den første sylinderen i sitt hydrauliske system.

Dette er hovedsylinder (giversylinder), hvilket bør forstås som en alminnelig betegnelse. I bremsesystemet svarer den til master-bremsesylinderen. Men det er ganske fornuftig at det skjelnes mellom disse to typer sylindere, fordi bremsesystemet inntar en spesiell plass i bilen og må betraktes som en særskilt mekanisme; den består nemlig av to systemer, slik at i tilfelle en av delene svikter, gjør den andre delen at det enda er mulig å bremse. På clutchen er dette ikke tilfellet, men drifts- og virkemåten er i alle fall den samme. I begge tilfeller er det stempelets inngangskraft i giversylinderen som virker på hydraulikkolje, slik at oljen skyves og fortrenges i retning mot slavesylinderen. Den skal forsterke inngangskraften. Dette gjøres på en svært enkel måte, derfor kreves det bare å forstørre stempelets overflate i den andre sylinderen i forhold til den første sylinderen. Jo større areal det andre stempelet har, desto mer olje kan bli fortrengt. Mer olje innebærer tilsvarende mer trykkraft som genereres. Så kan man på forhånd beregne, hvor stor kraft det totalt må utøves på bremseskiven, for slik å kunne bestemme størrelsen av stemplenes overflater.

Derfor er det alltid lett å holde de to sylindrene fra hverandre i hydrauliske systemer. Giversylinder er alltid den minste av de to. På biler med produksjonsår etter 1980, kom hydraulikken etter hvert i bruk over alt. Etter mindre enn et tiår, var nesten alle små nyttebiler utstyrt med en giver- og en slavesylinder. Eventuelle feil er ikke vanlige for disse delene, slik at utskiftning sjelden er nødvendig. I så fall venter vi på deg i vår nettbutikk, der du raskt og billig finner disse og andre reservedeler, som for eksempel drivaksel, bremsesko, tetninger/pakninger, ekspansjonsventil, kardangaksel m. m.

Mest ettersøkte varer i Master Sylinder hovedkategori:

  • Giver- / følgesylinder...
    LuK Giver- / følgesylinder sett, clutch 513 0026 10 til en enkel sats
    LuK | 513 0026 10
    652,43 kr -26% RRP: 870,00 kr Spar: 26%
  • Hovedsylinder, clutch
    TOPRAN Hovedsylinder, clutch 400 747 til en enkel sats
    TOPRAN | 400 747
    153,50 kr -26% RRP: 205,00 kr Spar: 26%
  • Hovedsylinder, clutch
    A.B.S. Hovedsylinder, clutch 71147 til en enkel sats
    A.B.S. | 71147
    160,52 kr -25% RRP: 214,00 kr Spar: 25%
  • Hovedsylinder, clutch
    A.B.S. Hovedsylinder, clutch 41033 til en enkel sats
    A.B.S. | 41033
    199,23 kr -26% RRP: 266,00 kr Spar: 26%
  • Hovedsylinder, clutch
    A.B.S. Hovedsylinder, clutch 41341 til en enkel sats
    A.B.S. | 41341
    135,48 kr -26% RRP: 181,00 kr Spar: 26%
  • Hovedsylinder, clutch
    A.B.S. Hovedsylinder, clutch 41043 til en enkel sats
    A.B.S. | 41043
    192,49 kr -26% RRP: 257,00 kr Spar: 26%
  • Hovedsylinder, clutch
    A.B.S. Hovedsylinder, clutch 61091X til en enkel sats
    A.B.S. | 61091X
    254,96 kr -26% RRP: 340,00 kr Spar: 26%
  • Hovedsylinder, clutch
    FEBI BILSTEIN Hovedsylinder, clutch 12266 til en enkel sats
    FEBI BILSTEIN | 12266
    213,54 kr -26% RRP: 285,00 kr Spar: 26%
  • Hovedsylinder, clutch
    LPR Hovedsylinder, clutch 2700 til en enkel sats
    LPR | 2700
    185,22 kr -26% RRP: 247,00 kr Spar: 26%
  • Hovedsylinder, clutch
    BREMBO Hovedsylinder, clutch C 06 002 til en enkel sats
    BREMBO | C 06 002
    343,82 kr
  • Hovedsylinder, clutch
    BREMBO Hovedsylinder, clutch C 06 003 til en enkel sats
    BREMBO | C 06 003
    367,70 kr
  • Hovedsylinder, clutch
    RIDEX Hovedsylinder, clutch 234M0019 til en enkel sats
    RIDEX | 234M0019
    121,91 kr -91% RRP: 1230,93 kr Spar: 91%