0

0.00 kr

#

Akselskaft Lagring til ditt kjøretøy

Velg ditt kjøretøy

Skiltnummer referanse

Akselskaft Lagring 48H levering og 2 års garanti

Akselskaft Lagring fra markedsledende produsenter

  • FEBI BILSTEIN Akselskaft Lagring
  • A.B.S. Akselskaft Lagring
  • MAPCO Akselskaft Lagring
  • VAICO Akselskaft Lagring
  • MONROE Akselskaft Lagring
  • TRW Akselskaft Lagring
  • TOPRAN Akselskaft Lagring
  • SWAG Akselskaft Lagring
  • Kjøp til den beste prisen her METZGER Akselskaft Lagring
  • Kjøp til den beste prisen her JP GROUP Akselskaft Lagring
  • Kjøp til den beste prisen her JAPANPARTS Akselskaft Lagring
  • Kjøp til den beste prisen her DELPHI Akselskaft Lagring
  • Kjøp til den beste prisen her LEMFÖRDER Akselskaft Lagring
  • Kjøp til den beste prisen her OPTIMAL Akselskaft Lagring
  • Kjøp til den beste prisen her BLUE PRINT Akselskaft Lagring
  • Kjøp til den beste prisen her DIEDERICHS Akselskaft Lagring
  • MAGNETI MARELLI
  • SASIC
  • RUVILLE
  • CORTECO
  • TRISCAN
  • SNR
  • MOOG
  • MEYLE
  • YAMATO reservedels katalog
  • BUGIAD reservedels katalog
  • NIPPARTS reservedels katalog
  • FORTUNE LINE reservedels katalog
  • ASHIKA reservedels katalog
  • NK reservedels katalog
  • SIDEM reservedels katalog
  • PETERS ENNEPETAL reservedels katalog
  • KAMOKA
  • DENCKERMANN
  • OCAP
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE
  • HUTCHINSON
  • FAI AutoParts
  • MALÒ
  • AUTOMEGA
  • ORIGINAL IMPERIUM
  • DT
  • GSP
  • RTS
  • MAXGEAR
  • AUGER
  • TEDGUM
  • Metalcaucho
  • Akselskaft Lagring fra autodeler produsenter FEBEST
  • Akselskaft Lagring fra autodeler produsenter PROFIT
  • Akselskaft Lagring fra autodeler produsenter S-TR

Er Akselskaft Lagring defekt? » Identifiser feil • Reparasjon • Monteringstips

Liten del som er viktig ved hovedinspeksjon Akselbjelkelageret er en massiv gummiblokk som skal redusere mengden vibrasjoner og støt som kommer fra akselen og som overføres til understellet. Det er ganske dyrt å skifte den, men selve komponenten er billig. Sprø og sprukne akselbjelkelagre er en grunn til at kjøretøy ikke går igjennom ved hovedinspeksjon. Disse lagrene kalles også "stille-lagre" på grunn av sin lyddempende effekt. Hvor er dette lageret lokalisert? Lageret fungerer som demper for akslene. Derfor befinner den seg alltid befinner i umiddelbar nærhet av disse komponentene. Det er etablert to konstruksjonsmetoder for akselbjelkelagrene. Gummiklosslageret består av en blokk som er skrudd på akselelementet. Denne typen lager er enkelt å skifte, og var derfor veldig populært blant mekanikere. I dag finnes gummiblokklagereret bare på noen få biler, hovedsakelig fra fransk produksjon. Det runde eller sylindriske lagerdesignet er i dag mye mer vanlig å finne på akselbjelker. Disse komponentene kalles også "sfæriske rullelager " på grunn av sin form, og er presset inn i utsparingene på akslene. Det må derfor et spesielt verktøy til for å skifte dem. Skader på akselbjelkelageret Akselbjelkelagre er solide elementer som er produsert av solid gummi. De utsettes stadig for vær, temperaturendringer og oppvirvlet jord. Akselbjelkelagrene mister etterhvert sin elastisitet og bli sprø over tid, akkurat som annet gummimateriale. Tapet av elastisitet ved lageret blir merkbart ved at det krymper i volum. Dette fører til at en positiv forbindelse mellom akselen og understellet minker, noe som resulterer i støt når lasten endres. Det blir ubehagelig å kjøre, og permanente bankeyder oppstår. I tillegg øker risikoen for at bilen skrenser, og retningsstabiliteten påvirkes også. Reparasjon av akselbjelkelager En stillelager har svært lang levetid på grunn av sin massive konstruksjon. Det er likevel lurt å kontrollere lagrene etter ca 60 000 km. Normalt sett er det ganske usannsynlig at de er utslitt før etter 120.000 kilometers kjøring. Det er enkelt å skifte akselbjelkelagrene, men man trenger et spesielt verktøy for å utføre arbeidet. Det er svært vanskelig å ta ut de tilpassede, sfæriske rullelagrene fra deres bøssing. Et komplett sett som passer til de vanligste typene lagre koster ca 100 euro. Dette er ikke en investering man bør spare på, eller fortsett i det minste å låne et slikt sett. Provisoriske løsninger er bare dumt og fører til frustrerende feil under reparasjonsforsøket. Selv om det er enkelt å skifte lageret hvis man har egnet verktøy, er det også kostbart. Først må akselen løsnes helt. Dette krever at man fjerner fjærbeinet, noe som bare er mulig med et spesielt verktøy. I dag kan man kjøpe et verktøy for å løsne fjærbeinet for under 20 euro. Dette eliminerer behovet for farlige provisoriske løsninger med stropper. Når forakselen skal demonteres, må man vanligvis demontere styreleddet også. Man bør merke den nøyaktige plasseringen ved demontering. Man kan bruke tape til merking, eller man kan huske antall gjenger. Dersom dette trinnet utelates, må justeringen re-kalibreres etter montering. Når stillelageret demonteres, blir styresystemet sterkt demontert. Dette er en flott mulighet til å kontrollere alle bevegelige deler og gummideler. Pass på at alle komponentene aldres like fort for å holde bilen i topp stand. Dersom de massive gummielementene på stillelagrene allerede er skadet, er ytterligere skader svært sannsynlig, for eksempel på akselstøvler, kuleledd eller andre gummibuffere. Kostnad for akselbjelkelager Selv kunstferdig utformede sfæriske rullelagre består hovedsaklig av bøssinger, gjengede bolter og den massive gummiklossen. Det enkle designet som består av ganske lite krevende komponenter, betyr vanligvis at denne reservedelen har en svært lav pris. Stillelagrene selges alltid selges i par. Prisen starter på ca. 15euro. Selv svært anstrengte stillelagre som brukes i sportsbiler, koster sjelden mer enn 100 euro. Forbedre ytelsen, øk sikkerheten Akselbjelkelagrene forbedrer umiddelbart og merkbart bilens kjøreegenskaper. Stabiliteten øker i svinger, retningsstabiliteten gjenopprettes og irriterende buldring og banking forsvinner fullstendig. Selv om stillelagrene ikke er avanserte teknisk sett, har de stor innvirkning på kjøringen. Man bør derfor ikke spare her. Akselbjelkelagre fra merkevareprodusenter overbeviser ikke bare med problemfri installering, men representerer også full komfort og har lang levetid.

Mest ettersøkte varer i Akselskaft Lagring hovedkategori:

  • Lagring, akselskaft
    FEBI BILSTEIN Lagring, akselskaft 37453 til en enkel sats
    FEBI BILSTEIN | 37453
    180,93 kr -26% RRP: 242,00 kr Spar: 26%
  • Reparasjonssett, aksel...
    FEBI BILSTEIN Reparasjonssett, akselskaft 31722 til en enkel sats
    FEBI BILSTEIN | 31722
    228,89 kr -25% RRP: 305,00 kr Spar: 25%
  • Lagring, akselskaft
    FEBI BILSTEIN Lagring, akselskaft 12508 til en enkel sats
    FEBI BILSTEIN | 12508
    97,50 kr -25% RRP: 130,00 kr Spar: 25%
  • Reparasjonssett, aksel...
    FEBI BILSTEIN Reparasjonssett, akselskaft 06676 til en enkel sats
    FEBI BILSTEIN | 06676
    349,16 kr -26% RRP: 466,00 kr Spar: 26%
  • Lagring, akselskaft
    TOPRAN Lagring, akselskaft 108 243 til en enkel sats
    TOPRAN | 108 243
    85,83 kr -26% RRP: 115,00 kr Spar: 26%
  • Lagring, akselbærer
    LEMFÖRDER Lagring, akselbærer 35039 01 til en enkel sats
    LEMFÖRDER | 35039 01
    188,19 kr -26% RRP: 251,00 kr Spar: 26%
  • Lagring, akselbærer
    LEMFÖRDER Lagring, akselbærer 33293 01 til en enkel sats
    LEMFÖRDER | 33293 01
    204,96 kr -26% RRP: 274,00 kr Spar: 26%
  • Lagring, akselskaft
    MEYLE Lagring, akselskaft 300 331 7601/HD til en enkel sats
    MEYLE | 300 331 7601/HD
    192,47 kr -26% RRP: 257,00 kr Spar: 26%
  • Lagring, akselskråstøtte
    MEYLE Lagring, akselskråstøtte 300 333 2105 til en enkel sats
    MEYLE | 300 333 2105
    116,68 kr -26% RRP: 156,00 kr Spar: 26%
  • Lagring, akselskaft
    MEYLE Lagring, akselskaft 29-14 710 0000 til en enkel sats
    MEYLE | 29-14 710 0000
    168,21 kr -26% RRP: 225,00 kr Spar: 26%
  • Lagring, akselskaft
    JP GROUP Lagring, akselskaft 4350100280 til en enkel sats
    JP GROUP | 4350100280
    92,58 kr -26% RRP: 124,00 kr Spar: 26%
  • Lagring, akselskaft
    SWAG Lagring, akselskaft 70 93 7453 til en enkel sats
    SWAG | 70 93 7453
    185,44 kr -26% RRP: 248,00 kr Spar: 26%