00#
46-9277

Traversforing til din bil

Velg ditt kjøretøy
Søk
Traversforing 48H levering og 2 års garanti

Traversforing fra markedsledende produsenter

  • FEBI BILSTEIN Traversforing erfaring
  • A.B.S. Traversforing erfaring
  • MAPCO Traversforing erfaring
  • VAICO Traversforing erfaring
  • SKF Traversforing erfaring
  • MONROE Traversforing erfaring
  • TOPRAN Traversforing erfaring
  • SWAG Traversforing erfaring
  • Kjøp til den beste prisen her METZGER Traversforing
  • Kjøp til den beste prisen her JP GROUP Traversforing
  • Kjøp til den beste prisen her JAPANPARTS Traversforing
  • Kjøp til den beste prisen her GATES Traversforing
  • Kjøp til den beste prisen her DELPHI Traversforing
  • Kjøp til den beste prisen her LEMFÖRDER Traversforing
  • Kjøp til den beste prisen her OPTIMAL Traversforing
  • Kjøp til den beste prisen her BLUE PRINT Traversforing
  • MAGNETI MARELLI
  • SASIC
  • RUVILLE
  • CORTECO

Er Traversforing defekt? » Identifiser feil • Reparasjon • Monteringstips

Liten del som er viktig ved hovedinspeksjon Akselbjelkelageret er en massiv gummiblokk som skal redusere mengden vibrasjoner og støt som kommer fra akselen og som overføres til understellet. Det er ganske dyrt å skifte den, men selve komponenten er billig. Sprø og sprukne akselbjelkelagre er en grunn til at kjøretøy ikke går igjennom ved hovedinspeksjon. Disse lagrene kalles også "stille-lagre" på grunn av sin lyddempende effekt. Hvor er dette lageret lokalisert? Lageret fungerer som demper for akslene. Derfor befinner den seg alltid befinner i umiddelbar nærhet av disse komponentene. Det er etablert to konstruksjonsmetoder for akselbjelkelagrene. Gummiklosslageret består av en blokk som er skrudd på akselelementet. Denne typen lager er enkelt å skifte, og var derfor veldig populært blant mekanikere. I dag finnes gummiblokklagereret bare på noen få biler, hovedsakelig fra fransk produksjon. Det runde eller sylindriske lagerdesignet er i dag mye mer vanlig å finne på akselbjelker. Disse komponentene kalles også "sfæriske rullelager " på grunn av sin form, og er presset inn i utsparingene på akslene. Det må derfor et spesielt verktøy til for å skifte dem. Skader på akselbjelkelageret Akselbjelkelagre er solide elementer som er produsert av solid gummi. De utsettes stadig for vær, temperaturendringer og oppvirvlet jord. Akselbjelkelagrene mister etterhvert sin elastisitet og bli sprø over tid, akkurat som annet gummimateriale. Tapet av elastisitet ved lageret blir merkbart ved at det krymper i volum. Dette fører til at en positiv forbindelse mellom akselen og understellet minker, noe som resulterer i støt når lasten endres. Det blir ubehagelig å kjøre, og permanente bankeyder oppstår. I tillegg øker risikoen for at bilen skrenser, og retningsstabiliteten påvirkes også. Reparasjon av akselbjelkelager En stillelager har svært lang levetid på grunn av sin massive konstruksjon. Det er likevel lurt å kontrollere lagrene etter ca 60 000 km. Normalt sett er det ganske usannsynlig at de er utslitt før etter 120.000 kilometers kjøring. Det er enkelt å skifte akselbjelkelagrene, men man trenger et spesielt verktøy for å utføre arbeidet. Det er svært vanskelig å ta ut de tilpassede, sfæriske rullelagrene fra deres bøssing. Et komplett sett som passer til de vanligste typene lagre koster ca 100 euro. Dette er ikke en investering man bør spare på, eller fortsett i det minste å låne et slikt sett. Provisoriske løsninger er bare dumt og fører til frustrerende feil under reparasjonsforsøket. Selv om det er enkelt å skifte lageret hvis man har egnet verktøy, er det også kostbart. Først må akselen løsnes helt. Dette krever at man fjerner fjærbeinet, noe som bare er mulig med et spesielt verktøy. I dag kan man kjøpe et verktøy for å løsne fjærbeinet for under 20 euro. Dette eliminerer behovet for farlige provisoriske løsninger med stropper. Når forakselen skal demonteres, må man vanligvis demontere styreleddet også. Man bør merke den nøyaktige plasseringen ved demontering. Man kan bruke tape til merking, eller man kan huske antall gjenger. Dersom dette trinnet utelates, må justeringen re-kalibreres etter montering. Når stillelageret demonteres, blir styresystemet sterkt demontert. Dette er en flott mulighet til å kontrollere alle bevegelige deler og gummideler. Pass på at alle komponentene aldres like fort for å holde bilen i topp stand. Dersom de massive gummielementene på stillelagrene allerede er skadet, er ytterligere skader svært sannsynlig, for eksempel på akselstøvler, kuleledd eller andre gummibuffere. Kostnad for akselbjelkelager Selv kunstferdig utformede sfæriske rullelagre består hovedsaklig av bøssinger, gjengede bolter og den massive gummiklossen. Det enkle designet som består av ganske lite krevende komponenter, betyr vanligvis at denne reservedelen har en svært lav pris. Stillelagrene selges alltid selges i par. Prisen starter på ca. 15euro. Selv svært anstrengte stillelagre som brukes i sportsbiler, koster sjelden mer enn 100 euro. Forbedre ytelsen, øk sikkerheten Akselbjelkelagrene forbedrer umiddelbart og merkbart bilens kjøreegenskaper. Stabiliteten øker i svinger, retningsstabiliteten gjenopprettes og irriterende buldring og banking forsvinner fullstendig. Selv om stillelagrene ikke er avanserte teknisk sett, har de stor innvirkning på kjøringen. Man bør derfor ikke spare her. Akselbjelkelagre fra merkevareprodusenter overbeviser ikke bare med problemfri installering, men representerer også full komfort og har lang levetid.

Mest ettersøkte varer i Akselskaft lagring hovedkategori:
Lagring, akselskaft
Akselskaft lagring TEDGUM 00723624
  • nødvendig stykktall: 2
  • Diameter [mm]: 37
  • Monteringsposisjon: bakaksel
  • Tilstand:  Helt nye
00723624 TEDGUM Akselskaft lagring bil pris
TEDGUM | 00723624
150,03 kr
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Traversforing FEBI BILSTEIN 182581
  • Tykkelse [mm]: 61
  • Innvendig diameter [mm]: 12,75
  • Diameter [mm]: 61,05
  • Material: gummi
  • Monteringsposisjon: bakaksel, foran
  • Vekt [kg]: 0,187
  • Tilstand:  Helt nye
182581 FEBI BILSTEIN Traversforing bil pris
FEBI BILSTEIN | 182581
248,56 kr
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Akselskaft lagring RIDEX 1080M0010
  • Monteringsposisjon: ytre, framaksel begge sider
  • Lengde [mm]: 41
  • Høyde [mm]: 81,6
  • Innvendig diameter [mm]: 17
  • Tilstand:  Helt nye
1080M0010 RIDEX Akselskaft lagring bil pris
RIDEX | 1080M0010
133,72 kr
(Pris per produkt)
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Traversforing DELPHI TD888W
  • Bredde 1 [mm]: 81
  • innvendig diameter 2 [mm]: 17
  • Diameter [mm]: 41
  • Tilstand:  Helt nye
TD888W DELPHI Traversforing bil pris
DELPHI | TD888W
147,29 kr
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Akselskaft lagring MEYLE 314 710 0026
  • Monteringsposisjon: foran, venstre bakaksel, høyre bakaksel
  • Høyde [mm]: 54
  • Innvendig diameter [mm]: 12
  • Diameter [mm]: 60
  • nødvendig stykktall: 2
  • parvis skifte anbefales
  • Tilstand:  Helt nye
314 710 0026 MEYLE Akselskaft lagring bil pris
MEYLE | 314 710 0026
284,09 kr
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Traversforing DELPHI TD1629W
  • Bredde 1 [mm]: 78
  • innvendig diameter 2 [mm]: 12
  • Diameter [mm]: 71
  • Tilstand:  Helt nye
TD1629W DELPHI Traversforing bil pris
DELPHI | TD1629W
161,91 kr
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Akselskaft lagring RIDEX 1080M0078
  • Monteringsposisjon: bakaksel begge sider
  • Lengde [mm]: 78,4
  • Høyde [mm]: 70,75
  • Innvendig diameter [mm]: 12,3
  • Diameter [mm]: 71
  • Lagringstype: Gummimetallager
  • Tank design: Pose
  • Tilstand:  Helt nye
1080M0078 RIDEX Akselskaft lagring bil pris
RIDEX | 1080M0078
157,76 kr
(Pris per produkt)
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Traversforing SKF VKDS 474003
  • Varenummer i par: VKDS 474003
  • Høyde [mm]: 78,5
  • Innvendig diameter [mm]: 12,2
  • Diameter [mm]: 79
  • Tilstand:  Helt nye
VKDS 474003 SKF Traversforing bil pris
SKF | VKDS 474003
159,37 kr
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Akselskaft lagring SASIC 4005526
  • Monteringsposisjon: bakaksel begge sider
  • Innvendig diameter [mm]: 19
  • Diameter [mm]: 69,5
  • Lengde [mm]: 85,5, 66
  • for OE-nummer: 8200739838
  • Tilstand:  Helt nye
4005526 SASIC Akselskaft lagring bil pris
SASIC | 4005526
378,94 kr
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Traversforing LEMFÖRDER 25927 01
  • Lagringstype: hydrolager
  • Tilstand:  Helt nye
25927 01 LEMFÖRDER Traversforing bil pris
LEMFÖRDER | 25927 01
294,62 kr
(Pris per produkt)
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Akselskaft lagring SKF VKDS 471002
  • Varenummer i par: VKDS 471002
  • Høyde [mm]: 90
  • Innvendig diameter [mm]: 12,2
  • Diameter [mm]: 80
  • innvendig diameter 2 [mm]: 12,1
  • Tilstand:  Helt nye
VKDS 471002 SKF Akselskaft lagring bil pris
SKF | VKDS 471002
189,36 kr
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Traversforing RIDEX 1080M0025
  • Monteringsposisjon: bakaksel
  • Vekt [kg]: 0,372
  • Innvendig diameter [mm]: 16,7
  • Diameter [mm]: 71,42
  • Lengde [mm]: 82
  • Tilstand:  Helt nye
1080M0025 RIDEX Traversforing bil pris
RIDEX | 1080M0025
180,77 kr
Tilstand:  Helt nye