00#
76-3872

Akselskaft lagring til ditt kjøretøy

Velg ditt kjøretøy
Søk
Akselskaft lagring 48H levering og 2 års garanti

Akselskaft lagring fra markedsledende produsenter

  • FEBI BILSTEIN Akselskaft lagring erfaring
  • A.B.S. Akselskaft lagring erfaring
  • MAPCO Akselskaft lagring erfaring
  • VAICO Akselskaft lagring erfaring
  • SKF Akselskaft lagring erfaring
  • MONROE Akselskaft lagring erfaring
  • TRW Akselskaft lagring erfaring
  • TOPRAN Akselskaft lagring erfaring
  • Kjøp til den beste prisen her SWAG Akselskaft lagring
  • Kjøp til den beste prisen her METZGER Akselskaft lagring
  • Kjøp til den beste prisen her JP GROUP Akselskaft lagring
  • Kjøp til den beste prisen her JAPANPARTS Akselskaft lagring
  • Kjøp til den beste prisen her GATES Akselskaft lagring
  • Kjøp til den beste prisen her DELPHI Akselskaft lagring
  • Kjøp til den beste prisen her LEMFÖRDER Akselskaft lagring
  • Kjøp til den beste prisen her OPTIMAL Akselskaft lagring
  • BLUE PRINT
  • DIEDERICHS
  • MAGNETI MARELLI
  • SASIC

Er Akselskaft lagring defekt? » Identifiser feil • Reparasjon • Monteringstips

Liten del som er viktig ved hovedinspeksjon Akselbjelkelageret er en massiv gummiblokk som skal redusere mengden vibrasjoner og støt som kommer fra akselen og som overføres til understellet. Det er ganske dyrt å skifte den, men selve komponenten er billig. Sprø og sprukne akselbjelkelagre er en grunn til at kjøretøy ikke går igjennom ved hovedinspeksjon. Disse lagrene kalles også "stille-lagre" på grunn av sin lyddempende effekt. Hvor er dette lageret lokalisert? Lageret fungerer som demper for akslene. Derfor befinner den seg alltid befinner i umiddelbar nærhet av disse komponentene. Det er etablert to konstruksjonsmetoder for akselbjelkelagrene. Gummiklosslageret består av en blokk som er skrudd på akselelementet. Denne typen lager er enkelt å skifte, og var derfor veldig populært blant mekanikere. I dag finnes gummiblokklagereret bare på noen få biler, hovedsakelig fra fransk produksjon. Det runde eller sylindriske lagerdesignet er i dag mye mer vanlig å finne på akselbjelker. Disse komponentene kalles også "sfæriske rullelager " på grunn av sin form, og er presset inn i utsparingene på akslene. Det må derfor et spesielt verktøy til for å skifte dem. Skader på akselbjelkelageret Akselbjelkelagre er solide elementer som er produsert av solid gummi. De utsettes stadig for vær, temperaturendringer og oppvirvlet jord. Akselbjelkelagrene mister etterhvert sin elastisitet og bli sprø over tid, akkurat som annet gummimateriale. Tapet av elastisitet ved lageret blir merkbart ved at det krymper i volum. Dette fører til at en positiv forbindelse mellom akselen og understellet minker, noe som resulterer i støt når lasten endres. Det blir ubehagelig å kjøre, og permanente bankeyder oppstår. I tillegg øker risikoen for at bilen skrenser, og retningsstabiliteten påvirkes også. Reparasjon av akselbjelkelager En stillelager har svært lang levetid på grunn av sin massive konstruksjon. Det er likevel lurt å kontrollere lagrene etter ca 60 000 km. Normalt sett er det ganske usannsynlig at de er utslitt før etter 120.000 kilometers kjøring. Det er enkelt å skifte akselbjelkelagrene, men man trenger et spesielt verktøy for å utføre arbeidet. Det er svært vanskelig å ta ut de tilpassede, sfæriske rullelagrene fra deres bøssing. Et komplett sett som passer til de vanligste typene lagre koster ca 100 euro. Dette er ikke en investering man bør spare på, eller fortsett i det minste å låne et slikt sett. Provisoriske løsninger er bare dumt og fører til frustrerende feil under reparasjonsforsøket. Selv om det er enkelt å skifte lageret hvis man har egnet verktøy, er det også kostbart. Først må akselen løsnes helt. Dette krever at man fjerner fjærbeinet, noe som bare er mulig med et spesielt verktøy. I dag kan man kjøpe et verktøy for å løsne fjærbeinet for under 20 euro. Dette eliminerer behovet for farlige provisoriske løsninger med stropper. Når forakselen skal demonteres, må man vanligvis demontere styreleddet også. Man bør merke den nøyaktige plasseringen ved demontering. Man kan bruke tape til merking, eller man kan huske antall gjenger. Dersom dette trinnet utelates, må justeringen re-kalibreres etter montering. Når stillelageret demonteres, blir styresystemet sterkt demontert. Dette er en flott mulighet til å kontrollere alle bevegelige deler og gummideler. Pass på at alle komponentene aldres like fort for å holde bilen i topp stand. Dersom de massive gummielementene på stillelagrene allerede er skadet, er ytterligere skader svært sannsynlig, for eksempel på akselstøvler, kuleledd eller andre gummibuffere. Kostnad for akselbjelkelager Selv kunstferdig utformede sfæriske rullelagre består hovedsaklig av bøssinger, gjengede bolter og den massive gummiklossen. Det enkle designet som består av ganske lite krevende komponenter, betyr vanligvis at denne reservedelen har en svært lav pris. Stillelagrene selges alltid selges i par. Prisen starter på ca. 15euro. Selv svært anstrengte stillelagre som brukes i sportsbiler, koster sjelden mer enn 100 euro. Forbedre ytelsen, øk sikkerheten Akselbjelkelagrene forbedrer umiddelbart og merkbart bilens kjøreegenskaper. Stabiliteten øker i svinger, retningsstabiliteten gjenopprettes og irriterende buldring og banking forsvinner fullstendig. Selv om stillelagrene ikke er avanserte teknisk sett, har de stor innvirkning på kjøringen. Man bør derfor ikke spare her. Akselbjelkelagre fra merkevareprodusenter overbeviser ikke bare med problemfri installering, men representerer også full komfort og har lang levetid.

Mest ettersøkte varer i Akselskaft lagring hovedkategori:
Lagring, akselskaft
Akselskaft lagring RIDEX 1080M0054
  • Material: gummi
  • Monteringsposisjon: bakaksel begge sider, bak
  • Vekt [kg]: 0,69
  • Høyde [mm]: 40
  • Tilstand:  Helt nye
Akselskaft lagring 1080M0054 billige av original kvalitet
RIDEX | 1080M0054
241,16 kr
(Pris per produkt)
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselbærer
Akselskaft lagring LEMFÖRDER 35315 01
  • Antall per aksel: 2
  • Tilstand:  Helt nye
Akselskaft lagring 35315 01 billige av original kvalitet
LEMFÖRDER | 35315 01
272,43 kr
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Akselskaft lagring DELPHI TD888W
  • Bredde 1 [mm]: 82
  • innvendig diameter 2 [mm]: 17
  • Diameter [mm]: 41
  • Tilstand:  Helt nye
Akselskaft lagring TD888W billige av original kvalitet
DELPHI | TD888W
142,57 kr
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Akselskaft lagring LEMFÖRDER 10982 01
  • Monteringsposisjon: venstre bakaksel, høyre bakaksel, nede, ytre, bak
  • Tilstand:  Helt nye
Akselskaft lagring 10982 01 billige av original kvalitet
LEMFÖRDER | 10982 01
361,74 kr
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Akselskaft lagring SKF VKDS 474003
  • Monteringsposisjon: bakaksel
  • Varenummer i par: VKDS 474003
  • Høyde [mm]: 78,5
  • Innvendig diameter [mm]: 12,2
  • Diameter [mm]: 79
  • Tilstand:  Helt nye
Akselskaft lagring VKDS 474003 billige av original kvalitet
SKF | VKDS 474003
187,25 kr
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Akselskaft lagring TEDGUM 00723624
  • Innvendig diameter [mm]: 12
  • Monteringsposisjon: bakaksel
  • nødvendig stykktall: 2
  • Tilstand:  Helt nye
Akselskaft lagring 00723624 billige av original kvalitet
TEDGUM | 00723624
154,05 kr
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Akselskaft lagring RIDEX 1080M0025
  • Monteringsposisjon: bakaksel
  • Vekt [kg]: 0,372
  • Innvendig diameter [mm]: 16,7
  • Diameter [mm]: 71,42
  • Lengde [mm]: 82
  • Tilstand:  Helt nye
Akselskaft lagring 1080M0025 billige av original kvalitet
RIDEX | 1080M0025
184,34 kr
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Akselskaft lagring FEBI BILSTEIN 29568
  • Tykkelse [mm]: 64
  • Innvendig diameter [mm]: 12
  • Diameter [mm]: 61,5, 59
  • Material: gummi
  • Monteringsposisjon: venstre bakaksel, foran, høyre bakaksel
  • Form: oval
  • Vekt [kg]: 0,16
  • Se serviceinformasjon
  • Tilstand:  Helt nye
Akselskaft lagring 29568 billige av original kvalitet
FEBI BILSTEIN | 29568
84,61 kr
(Pris per produkt)
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Akselskaft lagring FEBI BILSTEIN 31547
  • Tykkelse [mm]: 90
  • Innvendig diameter [mm]: 12
  • Diameter [mm]: 72
  • Material: gummi
  • Monteringsposisjon: venstre bakaksel, høyre bakaksel
  • Lagringstype: Gummimetallager
  • Vekt [kg]: 0,31
  • Se serviceinformasjon
  • ny utførelse
  • Tilstand:  Helt nye
Akselskaft lagring 31547 billige av original kvalitet
FEBI BILSTEIN | 31547
188,17 kr
(Pris per produkt)
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselskaft
Akselskaft lagring FEBI BILSTEIN 29367
  • Tykkelse [mm]: 60
  • Innvendig diameter [mm]: 18
  • Diameter [mm]: 68
  • Material: gummi
  • Monteringsposisjon: venstre, bak
  • Lagringstype: hydrolager
  • Vekt [kg]: 0,491
  • Tilstand:  Helt nye
Akselskaft lagring 29367 billige av original kvalitet
FEBI BILSTEIN | 29367
238,84 kr
Tilstand:  Helt nye
Reparasjonssett, aksel...
Akselskaft lagring FEBI BILSTEIN 31722
  • Tykkelse [mm]: 90
  • Innvendig diameter [mm]: 12
  • Diameter [mm]: 72
  • Material: gummi
  • Monteringsposisjon: venstre bakaksel, høyre bakaksel
  • Lagringstype: Gummimetallager
  • Vekt [kg]: 0,914
  • Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med mutter, med skruesett
  • Se serviceinformasjon
  • ny utførelse
  • Tilstand:  Helt nye
Akselskaft lagring 31722 billige av original kvalitet
FEBI BILSTEIN | 31722
309,12 kr
Tilstand:  Helt nye
Lagring, akselbærer
Akselskaft lagring LEMFÖRDER 35039 01
  • Monteringsposisjon: bakaksel, foran, bak, på begge sider
  • Tilstand:  Helt nye
Akselskaft lagring 35039 01 billige av original kvalitet
LEMFÖRDER | 35039 01
292,82 kr
Tilstand:  Helt nye