Kjølevæsketemperatursensor til din bil

Kjølevæsketemperatursensor For Top bilmerker
- Kjølevæsketemperatursensor VW GOLF
- Kjølevæsketemperatursensor MERCEDES-BENZ E-Klasse
- Kjølevæsketemperatursensor BMW 5-serie
- BMW 3-serie
- Kjølevæsketemperatursensor AUDI A4
- Kjølevæsketemperatursensor VW TRANSPORTER
- Kjølevæsketemperatursensor VW PASSAT
- VOLVO V70
- Kjølevæsketemperatursensor AUDI A6
- Kjølevæsketemperatursensor MITSUBISHI OUTLANDER
- Kjølevæsketemperatursensor TOYOTA AVENSIS
- MERCEDES-BENZ C-Klasse
- Kjølevæsketemperatursensor FIAT DUCATO
- Kjølevæsketemperatursensor FORD MONDEO
- Kjølevæsketemperatursensor VW CADDY
- TOYOTA LAND CRUISER
- Kjølevæsketemperatursensor SKODA OCTAVIA
- Kjølevæsketemperatursensor TOYOTA RAV 4
- Kjølevæsketemperatursensor MERCEDES-BENZ VITO
- VOLVO XC70
Er Kjølevæsketemperatursensor defekt? » Identifiser feil • Reparasjon • Monteringstips
En kjølevæsketemperatursensor er en elektronisk sensor i et motorkjøretøy som angir temperaturen av kjølemiddelet i kjøretøyet. En dårlig kjølevæsketemperatursensor har negativ innvirkning på bilens motor. Hele kjølesystemet består av en sentrifugal vannpumpe, en varmeregulator med et fast fyllstoff og en elektrisk drevet vifte. Når motoren er i gang, pumpes kjølevæsken inn i vannrommet i sylinderrøret, deretter direkte til sylinderhodet. Her er utløpsporten montert i varmeregulatoren. Når motoren er kald, er varmeregulatoren lukket og vann føres tilbake til pumpen gjennom omløpsledningen. Vannsirkulasjonen skjer i en sirkel, som bidrar til å raskt varme opp motoren.
Når vanntemperaturen har nådd ønsket nivå, åpnes varmeregulatoren, og gjennom dens øvre slange, strømmer vannet inn i varmestråler. Under den direkte passasjen gjennom rørene i varmestrålene, er vannet avkjølt og renner gjennom pumpen, hvor vannet sirkulerer ut av den nedre radiatorslangen. Viften er montert i front av radiatoren og skaper en ytterligere luftstrøm for en mer effektiv kjøling av væsken i radiatoren. Temperaturen på kjølevæsken overvåkes elektrisk ved varmesensor som er montert på dashbordet. Selve kjølevæskesensoren er montert i motorens kjølesystem. Det er viktig å merke seg at i diesel motorer brukes dobbelt-element kjølevæsketemperatursensorer. En av dem brukes i kretsen for temperaturskriveren, mens den andre brukes i kjeden av kontroll over forvarming av lys. Begge disse elementene er merket på samme måte (ohmmeter er koblet mellom sensorlegemet og utløpet av det tilsvarende elementet, snarere enn mellom utløpene av sensorelementene), men har forskjellige motstands avhengighet for temperaturer.
Dersom temperaturen på kjølevæsken i et kjøretøy blir for høy, kan det føre til overoppheting av motoren.Et riktig fungerende kjøletemperatur sensor bidrar til å forlenge levetiden på bilens motor. En kjølevæsketemperatursensor som ikke lenger fungerer, må umiddelbart erstattes. Vår nettbutikk er stedet å besøke dersom du trenger ny kjølevæsketemperatursensor. Det er ingen køer her, og selve produktet kan bestilles når som helst på døgnet til en anstendig pris. Du trenger heller ikke forlate komforten av ditt hjem eller kontor. Vi har et stort utvalg av deler til alle kjøretøymerker. Bestill den nødvendige delen, og vi sørger for at leveransen utføres i løpet av kort tid. I vår nettbutikk kan du finne mange andre bildeler, som for eksempel varmeradiator, bremseklosser, hjulbremsesylinder eller coil.